Hjem   Om meg   Kontakt
12 uker til et sunnere liv og en smalere midje | Marianne de Bourg
13301
post-template-default,single,single-post,postid-13301,single-format-standard,qode-social-login-1.0,qode-restaurant-1.0,ctcc-exclude-NA,woocommerce-no-js,ajax_fade,page_not_loaded,,select-theme-ver-4.4.1,menu-animation-underline

12 uker til et sunnere liv og en smalere midje

BERIT NORDSTRAND er en imponerende formidler om kosthold og ernæring. Hun er lege, seksbarnsmor og livsnyter som har jobbet med rusavvenning og som terapeut og som overlege i farmakologi.

I boken 12 uker til et sunnere liv og en smalere midje, guider Berit deg gjennom en forvandling, en kostholds- og holdningsendring som gjør at du kvitter deg med magefettet som i seg selv er en stor helsefare.

Sjanger: Kosthold/diett/slanking
Tittel: 12 uker til et sunnere liv og en smalere midje
Forfatter: Berit Nordstrand
ForlagGyldendal Forlag
Sider: 288 sider
Pris: Kr 305 på Adlibris

12-uker-til-et-sunnere-liv-og-en-smalere-midje

Foto: Forlaget

Forlagets omtale:

12 uker til et sunnere liv og en smalere midje

Lær deg å endre ditt kosthold med Berits metode

Vær med på Berits 12-ukersreise til et sunnere liv med en smalere midje. Nyt mat som forbrenner magefettet! I tillegg til at du blir tynnere, vil du få mer energi og overskudd og samtidig forebygge en rekke livsstilssykdommer.

Boken veileder deg i de ulike stadiene til hvilken mat du må spise og hva du må unngå.  Dette er ikke en diett basert på å telle kalorier, men en plan for hvordan du kan endre kostholdet og spise deg mett på mat som øker forbrenningen og sikrer din helse. Boken inneholder mer en 60 smakfulle oppskrifter som hjelper deg å finne frem til et nytt kosthold bygget på nøklene i Berits prinsipper.

På 12 uker minsker vekten med 5-10 kg og du får en ny dose energi.

Berit Nordstrand er spesialist i farmakologi og har lang erfaring med å endre folks eksisterende vaner og gi dem nye vaner. Hun har skrevet to bøker om kosthold og helseeffekt. Boken er utgitt i samarbeid med Fraiva.

Fra omslaget
:

Når du legger på deg, legger de ekstra kiloene seg som regel rundt midjen. Bukfettet øker risikoen for livsstilssykdommer som type 2-diabetes, hjerte- og karsykdommer, høyt blodtrykk, depresjoner, demens og flere typer kreft.

I denne boken forteller Berit Nordstrand deg om en hverdagskost som inneholder næringsstoffer som øker forbrenningen av fettet rundt midjendin. Hver uke får du veldokumenterte tips og fristende oppskrifter slik at du over 12 uker forbedrer livskvaliteten og får et lysere sinn.

Boken inneholder:

  • Et 12 ukers program som øker forbrenningen av det farlige midjefettet.
  • Enkle tips og byttetriks fordelt over de 12 ukene, som vil hjelpe deg til å sette fart på fettforbrenningen, øke muskelmassen, omfordele fettet på kroppen din og nå ditt riktige midjemål.
  • Boken inneholder også over 70 oppskrifter.

Hvorfor midjefettet er farlig:
Tidligere trodde mat an ekstra fett på kroppen kun var vektbelastning, og at det kunne sammenliknes med å bære rundt på en ryggsekk. Nå vet vi at overflødige bukfettcellene produserer skadelige betennelsesstoffer, følsomheten for hormoner og signalstoffer svekkes, gjør at du kjenner mindre lykkefølelse og motivasjon fra dopamin og noradrenalin, mindre metthet fra metthetshormoner, og at blodsukkerregulatoren insulin ikke virker like godt lenger.

Programmet fra uke 1 – 12:

Uke 1 – 4

De første fire ukene vil gi deg innsikt i de meste effektive kostrådene for økt forbrenning av midjefett.

Uke 2 – 8

I de neste fire ukene følger virkningsfulle kostholdsendringer med råvarer som bidrar ytterligere til at midjen krymper.

Uke 9 – 12

De fire siste uken gir deg kunnskap om mat og drikke som fortsetter din gode utvikling. Matvalg som både demper fettopptaket, bremser fettlagringen og øker fettforbrenningen.

Om forfatteren:

Fraiva har laget flere korte videoklipp for å vise hvor enkelt, morsomt og viktig det er å spise sunt i hverdagen! Den fantastiske Cellefabrikken, historien om Leukocytten Luke og immunforsvaret ditt, og Mat for bakterie-Mons er alle filmet på frokostseanse hos Kolonihagen.

Forfatterens hjemmeside: Fraiva

Forfatterens blogg: Fraiva blogg

Boka inneholder over 70 fine oppskrifter på både frokost og lunjs, smoothies (blant annet en proteinsmoothie uten proteinpulver, populære ingredienser som chia og quinoa, samt noe kaker og søtmat.

Så nå er planen å teste ut noen av oppskriftene; sjokolade- og quinoabarer (s. 227), og kanskje chiapudding (s. 267) til frokost i morgen. Håper du ble inspirert også!

✉️ ✉️ ✉️ ✉️ ✉️ ✉️ ✉️ ✉️ ✉️

Har du spørsmål, tanker eller erfaringer å dele? Skriv noen ord inn i kommentarfeltet under!

Marianne-de-Bourg-Ingeniørfruen-skriver-om-helse-diett-kosthold-cocktails-drinker-bøker-kropp-matoppskrifter-sunn-mat-oppskrifter-sex-samliv-trening-skjønnhet-kosttilskudd-helsekost-økologisk-naturmedisin-kjerringråd-sukkerfri-lavkarbo-lavkalori

Likte du dette?
Du kan dele bilde og link på Facebook eller Pinterest, f
ølge meg på Pinterest og bli fan av bloggen på Facebook. Registrer du e-postadressen din i feltet “Følg bloggen via e-post” under bildet av meg, mottar du blogginnleggene mine på e-post. 

No Comments

Her kan du legge inn din kommentar eller en hyggelig hilsen:

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.