Hjem   Om meg   Kontakt
Marianne de Bourg | Rosa sløyfe 2015 – til støtte for brystkreftsaken
26797
post-template-default,single,single-post,postid-26797,single-format-standard,qode-social-login-1.0,qode-restaurant-1.0,ctcc-exclude-NA,woocommerce-no-js,ajax_fade,page_not_loaded,,select-theme-ver-4.4.1,menu-animation-underline

Rosa sløyfe 2015 – til støtte for brystkreftsaken

Rosa er mer enn bare en farge. Fargen symboliserer også en god sak! Årets informasjonstema under Rosa sløyfe-kampanjen er «å leve med uhelbredelig brystkreft».

De siste ti årene har det kommet medisiner som gir bedre, mer målrettet behandling av brystkreft og mindre bivirkninger. Men det er fortsatt en lang vei å gå. Mer forskning er nødvendig for å gi brystkreftrammede et lengre og bedre liv.

[Les mer om Rosa sløyfe]

Her er et knippe produsenter som støtter årets Rosa sløyfe 2015:

Rosa-sløyfe-2015

1. Pakke med 2 stk eos fuktighetsgivende Smooth Sphere leppepomader Breast Cancer Awareness edition.

Eos fås kjøpt hos Boots Apotek, Vitus Apotek, Apotek 1, Vita, Cubus og Blivakker.no

Med de to populære modellene Strawberry Sorbet og Limited Edition Wildberry. 100% naturlig og USDA sertifisert økologiske.
Soft-touch, ergonomisk, resirkulerbar emballasje, som er lett å finne i selv de største vesker, of perfekt for lommen. Hygienisk utformet. Fylt med fuktighetsgivende sheasmør og jojobaolje. Paraben-fri og glutenfri. 100% av netto overskudd til å bli donert til brystkreft forskning

2. invisibobble hårstrikker Breast Cancer Awareness edition, kr 199 pr.pakke. 

Du finner invisibobble hos blant annet: blivakker.no, makestyle.no og coverbrands.no

invisibboble er sømløse hårstrikker med samme størrelse og tykkelse som en telefonledning. Den lekne og patenterte utformingen har mange praktiske fordeler. Strikken passer til alle slags typer hår. invisibobble støtter brystkreftsaken med limited edition-kolleksjonen Breast Cancer Awareness. Det rosa brystkreftbåndet ligger inni den gjennnomsiktige hårstrikken. Kolleksjonen selges frem til 31. oktober 2015.

3. Rosa sløyfe-bukett, kr 250 hos Mester Grønn (kr 25 går til Rosa sløyfe-aksjonen).

I oktober farges hele landet med rosa sløyfer og blomster for å vise omtanke og generere inntekt for kvinner som rammes av brystkreft. Den spesialdesignede Rosa sløyfe-buketten er årets bidrag fra Mester Grønn sammen med Pia Tjelta. Mester Grønn er hovedsamarbeidspartner av aksjonen for femte år på rad.

Da Pia Tjelta skulle designe årets Rosa sløyfebukett gikk hun ut i naturen for å finne inspirasjon. – Jeg ville at den skulle være som en håndplukket bukett, satt sammen på tur i skogen eller på ditt favorittsommersted. Jeg synes buketten ble mer personlig på denne måten. Den gir assosiasjoner til noe lett og sommerlig, selv når høsten kommer.

Vi gir hverandre blomster av samme grunn som vi også gir penger til viktige saker; vi bryr oss om hverandre. Sett derfor et lite kyss av sommer på bordet til noen du er glad i, og støtt samtidig en av årets viktigste saker, sier Pia Tjelta.

(Portrettfoto: Thomas Barstad Eckhoff for Mester Grønn)

4. Den klassiske rosa silkesløyfen “Rosa sløyfe”, kr 50 hos Coverbrands.no

I oktober bæres den rosa sløyfen for å vise solidaritet med brystkreftrammede. Vær rosa i oktober!

5. ghds vintage pink sortiment #vintagePink hårføner kr 1399, børste kr 279 og styler kr 1899.

ghd vintage pink sortimentet fås hos førende salonger og på www.ghdhair.com

Denne sesongen er ghd’s limited edition pink sortimentet inspirert av moteverdenens aktuelle vintage trend med sofistikerte, duse og elegante farger.

Vintage pink ghd paddle brush kr. 279,-. Essential til styling av mellomlangt og langt hår. Perfekt til daglig frisering og til å føne ditt hår skinnende glatt. Vintage pink ghd air ™ kr. 1.399,-. Vår klassiske hårføner, som er en ”must have” til styling av ditt hår, gir luksuriøst volum og en fantastisk glans. Vintage pink ghd V™ styler kr. 1.899,-.

Brystkreft er den hyppigste kreftformen blant kvinner i Norge. Hver MÅNED rammes 268 kvinner av brystkreft.* Derfor er ghd for 10. året på rad gått inn i kampen mot brystkreft og donerer €10** til Rosa sløyfe for hver solgte styler, hårføner og €2 på ghds paddle brush.

Mer om Rosa sløyfe

  • Rosa sløyfe-aksjonen har sitt opphav fra USA, der amerikanske kvinner på begynnelsen av 1990-tallet krevde større bevilgninger til brystkreftforskning.
  • Rosa sløyfe aksjonen har blitt en internasjonal folkebevegelse som markeres i oktober hvert år. Bedrifter, foreninger og privatpersoner bidrar alle i kampen mot brystkreft.
  • Brystkreftforeningen og Kreftforeningen har arrangert aksjonen i Norge siden 1999.
  • Målet med Rosa sløyfe-aksjonen er å vise solidaritet med brystkreftrammede, spre informasjon og øke kunnskapen om brystkreft samt å støtte brystkreftforskning.
  • Mester Grønn har støttet Rosa sløyfe aksjonen siden 2009, og har fra 2011 vært stolt hovedpartner. I fjor solgte kjeden Rosa sløyfe-blomster til en rekordstort beløp. Salget førte til et bidrag på over 2 millioner kroner til Rosa sløyfe-aksjonen.
  • Årets informasjonstema for Rosa sløyfe i Norge er «å leve med uhelbredelig brystkreft».
  • Hvert år får ca. 3000 personer i Norge brystkreft. Det er åtte personer hver dag. Én av fire brystkreftrammede utvikler uhelbredelig brystkreft. Hver dag dør to kvinner av brystkreft.

(Kilde. Mester Grønn)

No Comments

Her kan du legge inn din kommentar eller en hyggelig hilsen:

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Blogglistenhits