Hjem   Om meg   Kontakt
Marianne de Bourg | Enkel sukkerfri lavkarbo bringebæris med fløte
24745
post-template-default,single,single-post,postid-24745,single-format-standard,qode-social-login-1.0,qode-restaurant-1.0,ctcc-exclude-NA,woocommerce-no-js,ajax_fade,page_not_loaded,,select-theme-ver-4.4.1,menu-animation-underline,er-recipe

Enkel sukkerfri lavkarbo bringebæris med fløte

Hjemmelaget is er ingen heksekunst. Du trenger ikke engang ismaksin. Denne bringebærisen er perfekt på en lat sommerdag når vi heller vi ligge i sola enn stå og piske fløte og eggedosis. Den piskes sammen på 1-2-3.

Den sukkerfrie og lavkarbo iskremen av bringebær og fløte er forfriskende og nydelig – og svært rask og enkel å lage!

Sunn oppskrift på enkel sukkerfri bringebæris

Isen lages av frosne bringebær, men du kan også bruke andre bær, som for eksempel jordbær.

Bringebærisen kan spises med en gang. Nylaget er den myk som softis.

Vil du ha en fastere is som du kan lage iskuler av, setter du bare isen i fryseren en liten stund. Følg med jevnlig og rør rundt i isen slik at det ikke dannes iskrystaller.

Enkel sukkerfri lavkarbo bringebæris med fløte
 
Ingredienser
  • 300 gram frosne bringebær
  • 5 dl fløte
  • 3 ss Sukrin Gold
 (om du vil ha den ekstra søt kan du legge til 1 ss Sukrin+)
  • Eventuelt ½-1 ts vaniljepulver
  • Ha gjerne noen friske bringebær til pynt
Sånn gjør du
  1. Bland alle ingrediensene sammen med en stavmikser eller blender.
  2. Sett i fryseren.
  3. Pynt eventuelt med friske bringebær

Næringsinnhold per 100 gram

  • Energi: 225 kcal
  • Protein: 1,5
  • Karbohydrat: 3
  • Fett: 25
  • Fiber: 1,5

Nyt sommer, sol og iskrem!

(Kilde: Funksjonell Mat)

No Comments

Her kan du legge inn din kommentar eller en hyggelig hilsen:

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Blogglistenhits