Hjem   Om meg   Kontakt
Ned i vekt med kokosdietten, grapefruktdietten og fiberdietten | Marianne de Bourg
20784
post-template-default,single,single-post,postid-20784,single-format-standard,qode-social-login-1.0,qode-restaurant-1.0,ctcc-exclude-NA,woocommerce-no-js,ajax_fade,page_not_loaded,,select-theme-ver-4.4.1,menu-animation-underline

Ned i vekt med fiberdietten, kokosdietten og grapefruktdietten

Fiber, kokos og grapefrukt er tre matvarer man bær spise mer av hvis man vil gå ned i vekt. 

Fiber minsker fettopptaket og holder deg mett lenger.

Grapefrukt skal inneholde et enzym som fremmer vekttap.

Kokosolje består av mellomlange fettsyrer som ikke lagres som fett, men forbrennes umiddelbart.

kokosdietten fiberdietten grapefruktdietten

Foto: Ingeniørfruen

Disse matvarene er så populære ved vektnedgang at de har fått sine egne dietter. Følg de ulike diettene – eller spis helt enkelt mer av disse matvarene!

The Grapefruit Solution (grapefruktdiett)

Prinsipp: Grapefrukt i tillegg til alle måltider.

Forskning utført av en gruppe forskere ved Nutrition and Medical Research Centre i San Diego, USA, har funnet ut at ved å legge til grapefrukt og grapefruktjuice til kostholdet kan gi vekttap.

Slik spiser du: Grapefrukt utgjør en sentral del av grapefruktdietten. Spis lavkarbomåltider på ca 1000 kalorier med en halv grapefrukt til hvert måltid.

[Les mer om grapefruktdietten]

Bokanbefaling: The Grapefruit Solution, Daryl L. Thompson og M. Joseph Ahrens, kr 69, Tanum.no

The Coconut Diet (kokosdiett)

Prinsipp: Vektnedgang med kokosfett.

En rekke kliniske studier dokumenterer at mellomlange fettsyrer understøtter vektreduksjon. Kokosolje inneholder 60-70 % korte og mellomlange fettsyrer. Disse har svært liten fettlagringsevne, men blir isteden brukt som drivstoff direkte i leveren og musklene.

Slik spiser du For det meste magert protein og grønnsaker til måltidene. I tillegg 2-3 ss kokosolje pr dag.

[Les mer om kokos og vektreduksjon]

Bokanbefaling: The Coconut Diet av Cherie Calbom kr 114, Adlibris.no

The Reality Diet (fiberdiett)

Prinsipp: Fjern fettet med fiber.

Forskere mener at overvekt kan forhindres ved økt fiberinntak. Fiber øker metthetsfølelsen og holder deg mett lenger, minsker fettopptaket og fører til lavere blodsukkertigning. Fiber gjør det altså lettere å holde vekten.

[Les mer om fiber og diett]

Slik spiser du: Dietten tillater mat fra alle næringsgruppene, bare du spiser mye fiber.

Bokanbefaling: The Reality Diet av Steven Schnur, kr 223, Adlibris.no

✉️ ✉️ ✉️ ✉️ ✉️ ✉️ ✉️ ✉️ ✉️

Følg og del dette på Facebook

No Comments

Her kan du legge inn din kommentar eller en hyggelig hilsen:

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.