Hjem   Om meg   Kontakt
Marianne de Bourg | Sweet Drops steviadråper fra SweetLeaf
18951
post-template-default,single,single-post,postid-18951,single-format-standard,qode-social-login-1.0,qode-restaurant-1.0,ctcc-exclude-NA,woocommerce-no-js,ajax_fade,page_not_loaded,,select-theme-ver-4.4.1,menu-animation-underline

Sweet Drops steviadråper fra SweetLeaf

Steviadråper er 100% naturlig – og uten kalorier og karbohydrater. Steviadråper med smak både søter og smaksetter samtidig. Her har du en oversikt over hvilke smaker som finnes og hva de passer til.

Sweet Drops steviadråper fra SwettLeaf

Positivt: 0 kalorier, 0 karbohydrater, naturlig opprinnelse og fremstilling.

Unikt: Steviadråper med smak både søter og smaksetter samtidig.

Søtningsgrad: 4 dråper tilsvarer ca 1 ts (5 g) sukker

Bruksområder: Tilfører enkelt både søthet og aroma til kaffe, te, smoothies, is, yoghurt, kremer, kaker, desserter og liknende.

Ulempe: Gir ikke noe volum. Noen opplever at stevia gir en litt bitter, lakrisaktig ettersmak.

Bruk:

  • Pass på at du ikke bruker for mye steviadråper. Prøv deg frem, og begynn med litt mindre enn du tror du trenger.
  • 4 dråper tilsvarer ca 1 ts sukker i søthet, men opplevelsen vil variere etter hva du bruker dråpene i.
  • Stevia er veldig fin å kombinere med andre søtstoffer, som f.eks Sukrin for å få volum.

Stevia finnes i mange smaker. Her er en oversikt over smakene og forslag til bruk:

(med linker til produktene og oppskrifter)

1. Appelsin

I kalde drikker; smoothies, iste og punsj! I konfektkuler med kanel og appelsin. I 17. maipunsj og sukkerfri Margarita eller bringebær-Margarita.

2. Aprikos

I frokost-tekoppen, på fruktsalat og -smotthies, på yoghurt og frokostblanding. I konfektkuler med nypesmak.

3. Bærsmak

Denne fruktsmaken er perfekt i smoothies, i drinken Vodka Tonic og bringebærmartini eller i sukkerfri bærsorbet. I hjemmelaget sukkerfri skogsbærbrus. Prøv også noen få dråper i glasset til barn som drikker melk! Og i hjemmelaget energidrikk.

4. Cola

Noen dråper lager brus av helt vanlig mineralvann med kullsyre. Som søtning i rom og Cola eller en sukkerfri (og lavkarbo/lavkalori) Cuba Libre.

5. Hasselnøtt

Hasselnøttdråper er nydelig i te og kaffe, desserter og smoothies (for eksempel smoothie med forførende egenskaper). I hjemmelaget sukkerfritt sjokoladepålegg. Og i frokost med yoghurt og nøtter, kesam og nøtter, eller frokost med yoghurt, nøtter og blåbær.

6. Kanel

Passer i urtete, havregrøt, yoghurt naturell. Bruk også litt som erstatning for annen søtning i eplekake.

7. Karamell

I te og kaffe eller yoghurt. I hjemmelaget sukkerfritt sjokoladepålegg. Miks den med vanlijedråper og sjokoladedråper i latte!hjemmelaget sukkerfri hvit sjokolade – nam! Konfekt…hjemmelaget sjokolade…og i desserten. I sjokoladekuler med peanøttsmak og konfektkuler med smak av lakris.

8. Kokos

Kokos setter god smak på vann, kaffe, te, melk. I frokost med yoghurt, blåbær, chiafrø og pinjekjerner. Og nesten hva som helst…  Prøv den også i Piña Colada eller hjemmelaget sukkerfri Piña Colada-brus. I sjokoladekuler med peanøttsmak

9. Nøytral smak

Når du vil ha søtsmaken uten å bruke usunt sukker… For eksempel i hjemmelagde kryddermikser, som tacokrydder. De er jo ofte tilsatt sukker. Og i en sukkerfri (lavkalori og lavkarbo) Tom Collins.

10. Peppermynte

Peppermyntedråpene setter god smak på drikker som for eksempel te (særlig peppermyntete), bringebær-mojito og smoothies. I 1-minutts mikrobølgekake. I konfekt – å ja!

11. Sitron

Den perfekte søtning i iste og lemonade, god i Cola-drikker og mineralvann. Eller hva med en dråper i rom og cola?

12. Sjokolade

Perfekt i melk, men prøv den også i te eller kaffe med kanel eller kokos – eller i desserter med sjokolade. I hjemmelaget sjokolade og konfekt. I glasuren på sjokoladekaker. Og i sjokoladeiskake!

13. Sjokolade og bringebær

Gjør frokostblandingen mer spennende. I 1-minutts mikrobølgekake. I drink med Baileys. Super også i glasset med vann!

14. Vanilje

Vanilje passer i det meste. I frokost med kesam og bær. Fra kaffe til frokostblandinger (særlig frokostblanding med blåbær!), desserter, konfekt, hjemmelaget sjokolade og kaker. I kokosboller. Ha den i kremostfyllet på gulrotkaken. Og i hjemmelaget sukkerfri hvit sjokolade – nam! Fantastisk i pisket krem som erstatning for vaniljesukker.

15. Vannmelon

Superfrikst i glasset med vann. I hjemmelaget sukkerfri rødbrus. Ha den i mineralvann sammen med litt lime eller hjemmelaget energidrikk. Vannmelon-drinker som Vannmelon Daiquiry eller i sommercocktails. Og faktisk perfekt i yoghurten. Prøv!

PS – Alle steviadråpene kan brukes i min hjemmelagde grunnoppskrift på sukkerfri brus!

.
Sweet Drops steviadråper fås kjøpt i helsekost og nettbutikk.

 

No Comments

Her kan du legge inn din kommentar eller en hyggelig hilsen:

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Blogglistenhits