Hjem   Om meg   Kontakt
[MAT] Grønn frokost med spirulina | Marianne de Bourg
16169
post-template-default,single,single-post,postid-16169,single-format-standard,qode-social-login-1.0,qode-restaurant-1.0,ctcc-exclude-NA,woocommerce-no-js,ajax_fade,page_not_loaded,,select-theme-ver-4.4.1,menu-animation-underline,er-recipe

[MAT] Grønn frokost med spirulina

En enkel måte å starte dagen på! Spirulina har et høyt vegetabilsk proteininnhold, samt masse klorofyll, som du får energi av. Chiafrøene metter og tilfører drikken sunt fett. 

Bruk gjerne hele kjernehuset og steinene i eplet hvis eplet er økologisk. I eplesteinene sitter masse næringsstoffer, og eplefrø er rike på vitamin B-17, en fighter mot kreft.

Grønn-og-sunn-frokost-med-spirulina

Foto, oppskrift og ingredienser fra Sana Bona

Grønn frokost med spirulina
 
(1 glass)
Oppskrift: Frokost/lunsj
Ingredienser
  • 1 økologisk eple
  • 1-2 dl vann, se an eplets størrelse
  • 1 ts spirulina( evt. mer)
  • 2 ts chiafrø
Sånn gjør du
  1. Start med å mose eplet sammen med litt vann i blenderen. Bruk hele kjernehuset + stenene i eplet hvis eplet er økologisk.
  2. Tilsett så chiafrøene og la maskinen mose de godt.
  3. Tilfør spirulinapulver til slutt ( evt. kaplser) og mos det hele til en smoothie. Her kan du selv vurdere mengen spirulina du vil ta etter smak.

Det er lurt å ta smoothien først og gjerne 20 min. før annen mat. Den vil da hjelpe til med fordøyelsen.

Ha en fin dag,
Marianne

 

No Comments

Her kan du legge inn din kommentar eller en hyggelig hilsen:

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Blogglistenhits