Hjem   Om meg   Kontakt
Marianne de Bourg | [MAT] Rotmos
13704
post-template-default,single,single-post,postid-13704,single-format-standard,qode-social-login-1.0,qode-restaurant-1.0,ctcc-exclude-NA,woocommerce-no-js,ajax_fade,page_not_loaded,,select-theme-ver-4.4.1,menu-animation-underline,er-recipe

[MAT] Rotmos

Vi spiser sjelden poteter, men kokte grønnsaker i form av rotmos har vi ofte. Nesten alltid til kjøtt og kjøttgryter, men også til fisk. Denne sunne oppskriften på rotmos inneholder søtpoteter, kålrot og sellerirot, men du kan også bruke andre rotgrønnsaker som gulrøtter, persillerot.

Sunn-oppskrift-på-rotmos

Foto: Ingeniørfruen

Rotmos
 
Oppskrift: Tilbehør
Type: Paleo
Porsjoner: 4
Ingredienser
  • 2 ganske store søtpoteter
  • 1 kålrot
  • 1 stor bit (ca en halv) sellerirot
  • 1 hel kinesisk hvitløk
  • 1 ss meierismør (for Paleo, bruk ghee!)
  • Litt salt
  • En god slump pepper
Sånn gjør du
  1. Skrell og del grønnsakene i omtrent like store biter.
  2. Kok dem i 10-15 minutter, litt avhengig av hvor store bitene er. Kjenn etter med en spiss kniv når de er møre.
  3. Hell av vannet, ha i smør, salt og pepper, g mos grønnsakene med en rotmoser.

 

Har du spørsmål, tanker eller erfaringer å dele? Skriv noen ord inn i kommentarfeltet under!

Gode ønsker fra

Marianne-de-Bourg-Ingeniørfruen-skriver-om-helse-diett-kosthold-cocktails-drinker-bøker-kropp-matoppskrifter-sunn-mat-oppskrifter-sex-samliv-trening-skjønnhet-kosttilskudd-helsekost-økologisk-naturmedisin-kjerringråd-sukkerfri-lavkarbo-lavkalori

Likte du dette?
Du kan dele bilde og link på Facebook eller Pinterest, f
ølge meg på Pinterest og bli fan av bloggen på Facebook. Registrer du e-postadressen din i feltet “Følg bloggen via e-post” under bildet av meg, mottar du blogginnleggene mine på e-post. 

No Comments

Her kan du legge inn din kommentar eller en hyggelig hilsen:

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Blogglistenhits