Hjem   Om meg   Kontakt
Marianne de Bourg | 3 råd mot jetlag og døgnvillhet
12603
post-template-default,single,single-post,postid-12603,single-format-standard,qode-social-login-1.0,qode-restaurant-1.0,ctcc-exclude-NA,woocommerce-no-js,ajax_fade,page_not_loaded,,select-theme-ver-4.4.1,menu-animation-underline

3 råd mot jetlag og døgnvillhet

Trøtt, svimmel, sliten, sur og lei. Symptomer på jetlag – eller døgnvillhet etter lange flyturer. Kjenner du deg igjen? Det er bare å legge seg til å sove, har jeg funnet ut.

Ingeniørfruen-med-jetlag-på-lange-flyturer 2

Foto: Ingeniørfruen

Disse kjerringrådene kan være verdt å prøve på lange flyturer:

  1. Drikk masse vann under flytruen.
  2. Spis karbohydrater under flyturen (pasta er perfekt); de produserer naturlig melatonin, som reduserer jetlag – eller døgnvillhet.
  3. Velg et sete mot midtgangen slik at du kan reise deg og strekke bena når du føler for det.

Kilde: boken naturlig livsstil

Ha en fin kveld!

Marianne-de-Bourg-Ingeniørfruen-skriver-om-helse-diett-kosthold-cocktails-drinker-bøker-kropp-matoppskrifter-sunn-mat-oppskrifter-sex-samliv-trening-skjønnhet-kosttilskudd-helsekost-økologisk-naturmedisin-kjerringråd-sukkerfri-lavkarbo-lavkalori

✉️ ✉️ ✉️ ✉️ ✉️ ✉️ ✉️ ✉️ ✉️

Likte du dette? Har du spørsmål, tanker eller erfaringer om jetlag å dele? Hva gjør du for å holde ut lange flyturer? Skriv noen ord inn i kommentarfeltet under!

Du kan dele bilde og link på Facebook eller Pinterest, følge meg på Pinterest og bli fan av bloggen på Facebook. Registrer du e-postadressen din i feltet “Følg bloggen via e-post” under bildet av meg, mottar du blogginnleggene mine på e-post. 

1 Comment

Her kan du legge inn din kommentar eller en hyggelig hilsen:

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Blogglistenhits