Hjem   Om meg   Kontakt
Marianne de Bourg | FiberFin
9714
post-template-default,single,single-post,postid-9714,single-format-standard,qode-social-login-1.0,qode-restaurant-1.0,ctcc-exclude-NA,woocommerce-no-js,ajax_fade,page_not_loaded,,select-theme-ver-4.4.1,menu-animation-underline,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.7,vc_responsive

FiberFin

FiberFin inneholder et spesielt gunstig fiber (resistent stivelse) med godt dokumenterte helsefordeler, og er svært enkelt å bruke i det daglige kostholdet. Det usynlig kostfiberet inneholder hele 60% fiber, det gir jevnere blodsukker og energinivå og kan øke fettforbrenningen med opptil 23%. Det er godt for fordøyelsen og immunforsvaret (prebiotisk).

Med FiberFin kan du enkelt øke fiberinnholdet og senke GI på brød, pizza, paier, pannekaker, vafler, muffins og kaker. Det er et hvitt mel som kan tilsettes matvarer uten at smak, konsistens eller utseende blir forandret. Til tross for at det ser ut som hvetemel, har det hele 60% fiber, og kun 31% karbohydrater. 1 spiseskje FiberFin gir like mye fiber som 1 dl grovt mel. Du trenger derfor kun en liten mengde for å gjøre maten sunnere. FiberFin er naturlig glutenfritt.

Ingeniørfruen tipser om FiberFin

Hvorfor fiber?
Fiber øker metthetsfølelsen slik at man spiser mindre, fører til at magen får mer å jobbe med og fører til langsommere blodsukkerøkning og høyere fettforbrenning.

[Les mer om fiber]

Bruk:

FiberFin kan brukes i baking og matlaging, eller som kosttilskudd. Du kan bruke FiberFin alle steder hvor du bruker mel. Bare bytt ut 10-20% av melet med FiberFin. Bytter du for eksempel ut 7% av melet i en pizzaoppskrift, vil fiberinnholdet bli like høyt som i grovbrød. I tillegg blir deigen lettere å jobbe med.

Prøv også FiberFin over frokostblandingen, eller bland den i juice eller melk. En spiseskje FiberFin (10 gram) vil gjøre at du føler deg fortere mett, og blodsukkeret stabiliseres. I tillegg får du en økt fettforbrenning gjennom hele dagen. Dette gjør FiberFin til et godt hjelpemiddel enten du vil gå ned i vekt, eller bare prøver å spise sunnere. Ved denne doseringen vil en 250 g boks FiberFin vare i ca en måned.

Tips: Tilsett ½ dl FiberFin i pannekakerøren og røren vil inneholde ca 4 ganger så mye fiber som pannekaker laget med bare fint mel.

Næringsinnhold pr 100 g:

Kilde: Funksjonell Mat

Energi: 244 kcal
Protein: 0 g
Fett: 0 g
Karbohydrat: 31 g
Kostfiber: 60 g

FiberFin er vegetarisk, vegansk, laktosefri/melkefri, glutenfri, Paleo og sukkerfri.

FiberFin får du kjøpt her: funksjonellmat.nohelseogkost.no og hos Sunkost

Ha en finfin kveld!

Signatur - Marianne de Bourg, ingeniørfruen. Skriver om helse, diett, kosthold, cocktails, drinker, drikke, bøker, kropp, matoppskrifter, sex, samliv, trening, skjønnhet, kosttilskudd, helsekost, økologisk, naturmedisin, kjerringråd, sukkerfri, lavkarbo, lavkalori, hjemmelaget, naturlig, sunn, mat og oppskrifter.

Her er boka mi; KREATIVE BORD! Den inneholder også oppskrifter på drinker og annet morsomt til festen. Du kan lese om den og bestille den her:
Følg meg gjerne på Instagram  – og følg bloggen på Facebook.



No Comments

Her kan du legge inn din kommentar eller en hyggelig hilsen:

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.