Hjem   Om meg   Kontakt
Marianne de Bourg | 20 måter å brenne 100 kalorier på
9849
post-template-default,single,single-post,postid-9849,single-format-standard,qode-social-login-1.0,qode-restaurant-1.0,ctcc-exclude-NA,woocommerce-no-js,ajax_fade,page_not_loaded,,select-theme-ver-4.4.1,menu-animation-underline,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.7,vc_responsive

20 måter å brenne 100 kalorier på

Vil du få vite hvordan du kan forbrenne 100 kalorier på kort og enkel trening, samt helt andre aktiviteter enn trening?

Jeg har jo prøvd meg på 5:2-dietten hvor jeg prøver å spise maksimalt 500 kalorier om dagen to dager i uken, og på disse fastedagene er det ikke anbefalt å trene. Men, jeg vil i hvert fall sørge for høy forbrenning ved å være aktiv på disse fastedagene.

Ingeniørfruen om forbrenning av 100 kalorier

Foto via Pinterest

Jeg søkte derfor på nett på hva som skal til for å brenne 100 kalorier og ble overrasket over at det faktisk ikke er så vanskelig. (Jeg tenker som regel at trening er tungt og vanskelig…). I de fleste tilfeller kan jeg klare å brenne 100 kalorier på under en halvtime ved å gjøre aktiviteter jeg liker eller allerede gjør regelmessig. Jeg er for korte treningsøkter, så dette passer bra for meg.

Her er hva som skal til for at jeg (og du!) forbrenner 100 kalorier:
(Dette er omtrentlige tall da kaloriforbruket ditt er avhengig av intensiteten og hvor mye du veier – jo tyngre, jo større kaloriforbruk).

På treningssenteret:
  • Trene vinyasa-yoga i 13 minutter
  • Trene pilates i 25 minutter
  • Trene step-aerobic i 10 minter
  • Sykle i 13 minutter
  • Løfte vekter i 28 minutter
Tren hjemme og ute:
  • Gjøre pushups i 10 minutter
  • Hoppe tau rolig i 11 minutter
  • Sykle i 11 minutter
  • Gå en rask tur i 15 minutter
  • Jogge i 10 minutter
  • Gå tur med hunden i 29 minutter (jeg har ikke hund!)

[Les også: 3 effektive øvelser du kan gjøre hjemme]

Gjør husarbeide:
  • Stryke klær i 38 minutter
  • Støvsuge i 25 minutter
  • Lage mat i 45 minutter (bør maten være lavkalori…?)
  • Måke snø i 15 minutter / Klipp gresset i 16 minutter
  • Vaske vinduer i 35 minutter
Handle:
  • Handle mat i 38 minutter
  • Lyst-shopping i 41 minutter (wow!)
Forbrenn på soverommet:
  • Gi mannen min massasje i 24 min
  • Ha sex i 20 minutter (inkludert forspill)

Da er det bare (?) å velge én av disse aktivitene daglig og brenne 700 kalorier ekstra i uken.

Kilder: self.comsparkpeople.comfitbie.comwebmd.comprevention.comlivestrong.com

Her er boka mi; KREATIVE BORD! Den inneholder også oppskrifter på drinker og annet morsomt til festen. Du kan lese om den og bestille den her:
Følg meg gjerne på Instagram  – og følg bloggen på Facebook.



No Comments

Her kan du legge inn din kommentar eller en hyggelig hilsen:

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.