Hjem   Om meg   Kontakt
Marianne de Bourg | De 3 mest effektive øvelsene
9300
post-template-default,single,single-post,postid-9300,single-format-standard,qode-social-login-1.0,qode-restaurant-1.0,ctcc-exclude-NA,woocommerce-no-js,ajax_fade,page_not_loaded,,select-theme-ver-4.4.1,menu-animation-underline,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.7,vc_responsive

De 3 mest effektive øvelsene

Jeg har begynt å samle på øvelser som jeg kan utføre hjemme de dagene det føles uoverkommelig å komme seg til treningssenteret. Du kan se dem her på Pinterest.

Det er lett å tenke sort-hvitt når det gjelder trening. “Jeg må trene minst tre ganger i uka.” “Jeg må trene en time av gangen.” Men sånn er det jo ikke. Alle monner drar. Som jeg skriver om i Mine 5 tips for å lykkes med treningen: Litt er nok! Du behøver ikke trene lenge av gangen. Det kan for eksempel være mulig å få presset inn tre 10-minutters økter i timeplanen en dag du føler du ikke engang har tid til en halvtimes økt.

Enda en god “nyhet” er at The American Council on Exercise (ACE) har utpekt tre øvelser som de mest effektive for å få en strammere kropp. Og når kun 3 øvelser er det som skal til for å bli sterkere, bør det være overkommelig, tror du ikke? Her er øvelsene i alle fall:
Kilde: Discovery Health

3 øvelser er nok

Foto via Pinterest

Foto via Pinterest

1. Skrå situps med sykling
Tar god på magen, særlig siden og nedre del. Gjør 2 sett a 20-30 repetisjoner.

2. Knebøy
Tar godt på rumpe, lår og legger. Gjør 1 – 2 sett med 12 repetisjoner.

3. Pushups
Tar godt på armene, skuldrene, brystmuskler og magen. Gjør 2 sett med 10-20 repetisjoner.

Gjør dem gjerne daglig!
.

Er dette overkommelig synes du?
.

Her er boka mi; KREATIVE BORD! Den inneholder også oppskrifter på drinker og annet morsomt til festen. Du kan lese om den og bestille den her:
Følg meg gjerne på Instagram  – og følg bloggen på Facebook.



No Comments

Her kan du legge inn din kommentar eller en hyggelig hilsen:

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.