Hjem   Om meg   Kontakt
Marianne de Bourg | Fargerik mat = mye antioksidanter
8188
post-template-default,single,single-post,postid-8188,single-format-standard,qode-social-login-1.0,qode-restaurant-1.0,ctcc-exclude-NA,woocommerce-no-js,ajax_fade,page_not_loaded,,select-theme-ver-4.4.1,menu-animation-underline,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.7,vc_responsive

Fargerik mat = mye antioksidanter

Se på fargene når du kjøper grønnsaker.

I ernæringslæren mener man at fargestoffene i maten ikke bare er til pynt, men at de også inneholder nødvendige næringsstoffer. Mat med mye farger er altså proppfulle av antioksidanter.

Ingeniørfruen tipser om fargerike grønnsaker

Foto: Rice.dk

Ifølge boken Fargedietten av James A. Joseph inneholder matvarer som blåbær og gulrøtter spesielt mye antioksidanter.

5 frukt- og grønnsakstips med fargerik frukt og grønnsaker
  1. Rask tapas: Asparges i parmaskinke.
  2. Frukt i vannmuggen: Ananas, appelsin, lime eller sitron.
  3. Kjapp isdessert: 2 bæryoghurt og 4 dl bær i blenderen.
  4. Smakløse tomater? Bak dem i ovnen med salt, pepper og olivenolje.
  5. Basilikum: Et supert alternativ til salatblader i salaten.  Bruk en hel potte.

Ha en finfin lørdag!

Hilsen Marianne :0)

Her er boka mi; KREATIVE BORD! Den inneholder også oppskrifter på drinker og annet morsomt til festen. Du kan lese om den og bestille den her:
Følg meg gjerne på Instagram  – og følg bloggen på Facebook.



No Comments

Her kan du legge inn din kommentar eller en hyggelig hilsen:

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.