Hjem   Om meg   Kontakt
Marianne de Bourg | Mindfulness og oppmerksomhetstrening
8168
post-template-default,single,single-post,postid-8168,single-format-standard,qode-social-login-1.0,qode-restaurant-1.0,ctcc-exclude-NA,woocommerce-no-js,ajax_fade,page_not_loaded,,select-theme-ver-4.4.1,menu-animation-underline,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.7,vc_responsive

Mindfulness og oppmerksomhetstrening

Mindfulness eller oppmerksomhetstrening går ut på å utforske nye måter å mestre stressede situasjoner gjennom meditasjon, yogaøvelser, kroppsavspenning og pusteøvelser.

Oppmerksomhetstrening kan være en metode for å mestre stress viser en norsk studie av denne metoden hvor 144 personer fikk færre stressplager og kroniske sykdommer, skriver Tidsskrift for Den norske legeforening.

Ingeniørfruen tipser om mindfulness og oppmerksomhetstrening

Foto: Per Erik Jæger

Metoden var også effektiv mot smerter, angst og depresjon. I følge Forskning.no er effekten av å trene på mindfulness enestående og virker som antidepressiv medisin. 

Her kan du lære Mindfullness:
Kursguiden.no har en oversikt over kurs i Mindfullness.

Vil du prøve oppmerksomhetstrening på egenhånd kan du laste ned et hefte på Nasjonalt kunnskapssenter for helsetjenesten.

Her er boka mi; KREATIVE BORD! Den inneholder også oppskrifter på drinker og annet morsomt til festen. Du kan lese om den og bestille den her:
Følg meg gjerne på Instagram  – og følg bloggen på Facebook.



2 Comments
  • ellens oase

    01/01/2014 at 7:27 pm Reply

    Takk Marianne! Superfint nytt år til deg!

    • Marianne

      01/01/2014 at 8:11 pm Reply

      Tusen takk, kjære deg. Ha et fantastisk fint nytt år du også!

Her kan du legge inn din kommentar eller en hyggelig hilsen:

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.